sso

Как да контролираме апетита

Всеки от нас понякога се превръща в малък лакомник. Бисквитки, сладолед, пържолки... Ммм.. Само при мисълта за тези вкуснотийки ни се приисква да си хапнем. До толкова сме свикнали с продукти, провокиращи апетита ни, че е трудно даже да си представим живота си без тях. Това лошо ли е? Всъщност, не. Много по-лошо е да започнете да се храните и да не сте в състояние да спрете. Затова решихме да ви дадем няколко съвета как да контролирате апетита си.

Колкото и да ни се иска да можем да предвидим и предотвратим пристъпите на неконтролируем апетит, често изпускаме контрола. Всъщност, ситуацията не е чак толкова непоправима. Съществуват ефективни начини за преодоляване на това вредно поведение. Истината е, че неконтролируемият апетит е само върхът на айсберга.  За да се чувстваме добре и да не преяждаме, не е достатъчно само да планираме дневното си меню. Трябва да разберем причините за преяждането и начините за справяне с този проблем. И ние ще Ви помогнем.

Как совладать с аппетитом

Пийте повече вода

Водата е изворът на живота. Осигурете на вашето тяло необходимото количество от тази живителна течност. Задоволявайки нуждата си от вода, организмът ни се чувства "сит", което на свой ред му дава възможност ефективно да се справя с повишения апетит. Пийте вода през целия ден, дори да не сте жадни. Внезапно ви се приисква да изядете парче пица? Изпийте чаша вода. Все още ли жадувате парчето пица? Често, чувството на глад е вследствие на обезводняване. Понякога погрешно интерпретираме сигналите на тялото ни.

 Пейте много воды

Не пропускайте храненията

Пропускайки закуската, обяда или вечерята, вие няма да решите проблема с преяждането. Напротив, това може да провокира организма да навакса пропуснатото. Да, за определено време стомахът ще преустанови работата си. Но повярвайте, ако изядете дори и една ябълка, няма да избегнете мъчителното чувство на глад, което ще почувствате. В такъв момент човек трудно контролира апетита си. Не подлагайте на изпитание тялото си, просто увеличете броя на храненията за сметка на количествата. Колкото и банално да звучи, количеството храна, от която се нуждаем, може да се събере в двете ни длани, дори и по-малко.

Яжте плодове и зеленчуци

Ако консумирате само това, което ви се иска, а не това, което е полезно, то желанието за още и още храна няма да ви напусне. Организмът  ни не може веднага да се засити ако го храним с фаст фуд и други подобни "вкуснотийки". Затова избягвайте мазните и прекалено сладките храни. Заради липса на витамини и хранителни вещества в тези храни, мозъкът  ни подължава да изпраща сигнали за глад. Това ни кара да ядем все повече и повече. За да осигурим на тялото необходимата дневна доза витамини и минерали, е важно да включим плодове и зеленчуци в менюто си. Колкото повече, толкова по-добре. Ако не обичате да ги ядете в натуралния им вид, то ви съветваме да ги изцеждате на сок. По този начин, дори, ще можете да поемете повече хранителни вещества, а и под формата на сок ще се усвоят по-бързо от организма. Препоръчваме да използвате бавнопресоваща сокоизстисквачка  за максимално запазване на витамини и ензими в сока.

Sana EUJ-707

Добавете и здравословни мазнини

Протеините, здравословните мазнини и целулозата ще ви помогнат да се отървете от преследващото ви желание за още и още храна. Старайте се да влючвате тези храни ежедневно в менюто си. Полезни мазнини се съдържат в авокадото, орехите и прясно извлечените масла, които много лесно можете да направите вкъщи с помощта на екстрактора за масла Sana EUJ-702. А пържолите и кренвиршите заменете с печена риба. По-полезно е.

 

Насадка для масла Sana Oil Extractor EUJ-702

Избягвайте сладките изкушения

Бомбони, бисквити, торти и други подобни храни провокират повишаване на апетита. В повечето случаи тези "вкуснотийки" съдържат захар или заместители на захарта под някаква форма. Внимателно четете етикетите на продуктите, преди да ги купите. Това ще предотврати употребата на този вид храна, както и храносмилателните проблеми в бъдеще. 

Избегайте сахара

Анализирайте ситуацията

Съвсем скоро след като сте се нахранили изпитвате желание пак да похапнете. Най-вероятно това желание е предизвикано от стрес, скука или самота. Осъзнавайки причината за този глад, можете по-лесно да се справите с преяждането. Вместо да туширате проблемите с храна, ги разрешавайте. Започнете да се занимавате с нещо, което ви е приятно или просто сменете обстановката - рисувайте, четете книги, гледайте хубав филм, отидете на разходка с приятели, общувайте с близките си...

 

Обичайте се!

Запомнете, че това, което ядете не ви прави нито по-лош, нито по-добър. Не е задължително да ядете това, което е модерно или изглежда примамливо. Ако случайно сте се изкушили и сте хапнали някоя и друга бисквитка, не се опреквайте. Другия път помислете, дали няма да е по-добре да замените бонбоните с орехи, което ще бъде проява на любов и грижа към вашето тяло. Давайте на тялото си повече натурална, полезна и здравословна храна. 

Публикувана: 10. януари 2017
###message