sso

Здравословният живот не е труден

Навсякъде където погледнеш: нови "тайни" за здравословен живот. Постоянно ни бомбардират с нови съвети и режими за това как да живеем по-здравословен живот. Голяма част от тях са същите: храни се добре, пий достатъчно вода, прави упражнения, намали стреса, отпусни се и т.н. Повечето от тези практични съвети ние си ги знаем. Но ако трябва да сме честни, дали наистина ги спазваме?

Всички ние имаме своите моменти на вдъхновение, когато решаваме, че фундаментално ще променим начинът си на живот. Може би това се случва с новогодишното ни обещание към самите нас, а може би сме мотивирани от статия, която сме прочели в интернет. За съжаление това обикновенно завършва по един и същи начин – крайна промяна, която често не е устойчива.  Започваме да пием литри вода, да ядем само плодове и зеленчуци, прекарваме часове във фитнеса, след което си лягаме напълно изтощени. В началото се чувстваме добре, но толкова крайна промяна е трудно да устои във времето. Тялото е наистина стресирано от тази огромна промяна и рано или късно се случва така, че намираме извинение да пропуснем фитнеса или да изядем един чипс. После, след като сме се „провалили“ в едно нещо, ние се връщаме към старият си начин на живот, чувствайки се фрустрирани и като пълен провал.


Следващият път, когато опитвате да промените начинът си на живот, опитайте да го направите по – бавно. Телата ни са природно мързеливи и не желаят да се приспособяват към промени, дори и здравословни такива. Да опиташ много и големи промени едновременно само намалява шанса да се придържаш към тях. Най – добре е да се използва здравият разум и да не се прави нищо крайно. Най – добрият начин е да се започне със малка цел, и постепенно да се добавят нови, докато тялото ни се приспособява към промените.

 

Heart from water
Heart from water

Вода

Водата е основната градивна частица на нашите тела, изграждаща почти две трети от теглото ни. Естествено, това е най – доброто и често най – лесното място да започнем промените. Ако не приемаме достатъчно вода, а вместо това се наливаме с нездравословни напитки ние подкопаваме всеки опит за здравословен начин на живот. Водата е съществена за всеки процес в тялото. Да нямаш достатъчно вода, или консумираш нездравословни напитки вместо нея, е като да опитваш да измиеш пода с мръсна вода.

Водата разпространява хранителни вещества по цялото тяло. Но ако нямаме достатъчно вода в системата хранителните вещества не биха могли да се разпространят в клетките ни.  Така че, дори да ядеш най – здравословната супер храна, ако нямаш достатъчно вода в тялото, голяма част от хранителните вещества ще бъдат погубени...

Друга важна функция на водата е да прочиства отпадъчните вещества от тялото. Ако не пиеш достатъчно вода отпадъчните продукти и токсини биха се натрупали в тялото ти. Как да очакваме телата ни да работят на пълни обороти, когато са задръстени с токсини и отпадъци ?

Ако се опитваме да смъкнем тегло би било много, много трудно, ако не пием вода. При загуба на маса тялото произвежда повече отпадъци, от обикновенно. Те могат да бъдат ефикасно елиминирани при пиене на достатъчно вода.
Можем правдиво да кажем: Не пий вода, не сваляй килограми.

 

Varied diet
Varied diet

Разнообразна диета

Има едно просто правило, свързано с храненето : стойте далеч от крайните диети. Човекът е всеядно и е редно да се храни като такова. Здравословна диета означава редовно хранене с разнообразни храни. Съществуват такива, които са способни да ядат само определен тип храна (вегани, застъпниците на суровата храна, макробиотици, и т.н), но повечето хора, които следват подобен начин на живот разбират колко важно е разнообразието на хранителните вещества и са способни да заменят „липсващите храни“ с алтернативи.

Лесно е да гледаме на здравословната диета като ядене само на едни и същи плодове и зеленчуци по цял ден, докато се наливаме с вода, а винаги оставаме гладни. Или ежедневно хапване на марулена салата за обяд. Това, обаче, е голяма грешка. Всъщност да ядеш само салата за обяд е незавършено от гледна точка на приетите хранителните вещества. Зеленчуците са в определен смисъл неутрални, тъй като не съдържат мазнини и много малко протеини и въглехидрати. Те, обаче, съдържат много полезни витамини, минерали и фибри, но те трябва да бъдат добавени към друга храна. Всяко хранене трябва да има баланс на протеини, мазнини и въглехидрати. Всяка седмица трябва да ядем между 30 и 60 вида храна. Това е важно, но много по – трудно, от колкото звучи, тъй като сме склонни да се придържаме към еднообразието.

Физическа активност

Когато мислят за упражнения, първото, за което хората се сещат е усилена тренировка във фитнеса. Но в действителност, обаче, най-добрите упражнения са най-естествените такива...

Ходене

За съжаление ходенето става все по-рядко срещано в модерното общество. Забързаният ни начин на живот, лесният достъп до автомобили или градски транспорт озанчава, че има минимална необоходимост от ходене. Интересно е, че много хора не ходят през деня, но въпреки това заплащат, за да прекарат време, използвайки велоергометъра във фитнеса. Можете да получите същите облаги като се разхождате следобед или слизате от автобуса две спирки, преди вашата.

СКАНДИНАВСКО ХОДЕНЕ

Една набираща популярност дейност е скандинавското ходене, което ползва специални щеки за ходене. Това е прекрасна активност, тъй като упражнява не само краката, но и много мускули в горната част на тялото. Заздравява ръцете, гърбът и коремната област, а също така може да намали и болките в гърба и ставите. Подходящо е за всеки, без значение от възраст и физическо състояние. Тъй като е тренировка за цялото тяло върши чудесна работа и за сваляне на тегло.

Cykling
Cykling

КОЛОЕЗДЕНЕ

Колоезденето е много внимателно към ставите, така че е страхотно за хора с болки в ставите или такива с наднормено тегло. Подобрява общото състояние на тялото и помага за сваляне на тегло, освен това подобрява и настроението. Тъй като колоезденето основно заздравява долната част на тялото, най – добре е да се прави в комбинация с плуване или други упражнения за горната част на тялото

Важно е винаги, когато карате колело да носите със себе си вода. Ако планирате дълго каране добра идея е да имате и нещо за хапване.

Running
Running

Тичане

Ако ходенето е най-натуралната форма на упражнение, то тичането е на второ място. От него има много облаги, включително заздравяването на сърдечносъдовата система, подобряване на функционирането на дробовете, горене на мазнини, усилване на имунната система, изграждане на мускули и намаляване на стреса. Един потенциален недостатък е износнването на ставите. Въпреки това, планирано тичане, което започва плавно и с носене на правилни обувки, всъщност може да заздрави ставите и да бъде превенция срещу остеопороза. Важното тук е да си закупите обувки за тичане с високо качество и да се започне бавно. Започнете с кратки разстояния и с ниска скорост или редувайте ходене с тичане. След като привикнете с това, можете постепенно да увеличите скоростта и разстоянието.

Плуване

Плуването е една от най-здравословните активности, с които можем да се занимаваме. В добавка към положителният ефект, който то има върху тялото ни, плуването е и чудесен начин за намаляване на стреса. Плуването е пълна тренировка за тялото ни, упражняваща горната и долната му половина. Също така е и чудесна тренировка за сърдечносъдовата система и подобрява метаболизма, което помага при свалянето на тегло. Също така, плуването е за всички, независимо от възрастта. Дори хората с много наднормено тегло, могат да се насладят на плуването, тъй като водата подкрепя тялото и намалява вредното въздействие върху ставите. Това създава един положителен цикъл, при който ставите са заздравявани, а теглото се смъква.

Упражнения за баланс

Баланосвите упражнения са чудесни по много начини. Тези тренировки заздравяват важните стабилизиращи мускули, тези около гръбнака, таза и коремната област. Упражненията от този тип помагат за осигуряването на правилна поза на тялото и че гръбнака, таза и главата са правилно позиционирани. Стабилизиращите мускули не се ползват често, още повече, ако стоите на бюро, пред компютър по цял ден. Това може да доведе до болки в гърба и врата. Балансовите упражнения биха могли да облекчат тези често болезнени области.

Ключът към физическата активност е да намериш нещо, което ти харесва и да го правиш редовно. Ако не харесваш тичането или колоезденето, не трябвад а се насилваш да го правиш, тъй като това неизменно ще доведе до отказ от дейността. Съществуват много неща, които можеш да правиш и са полезни за тялото ти. Йога, пилатес, дори почистването на дома е полезно. Със времето ще започнеш да очакваш момента, в който ще можеш да се насладиш на любимата си активност. Това чувство на наслада показва, че вървиш по правилният път към по-здравословен начин на живот.

###message